Dobrze wykonany zabieg podania botoxu, daje naprawdę fenomenalne rezultaty. Decyduje się na niego coraz liczniejsze grono osób.

Dzięki tej bezpiecznej substancji wizerunek pacjenta zyskuje świeżość i znaczne odmłodzenie. Jednocześnie pozostaje ona też świetnym środkiem profilaktycznym, zapobiegającym powstawaniu szpecących linii na skórze, które przebiegają wzdłuż najczęściej marszczących się obszarów twarzy.

Wielu pacjentów jednak nadal się waha, z obawy że zabieg z wykorzystaniem botoxu wymaga zastrzyku. Boją się przede wszystkim tego, co będą odczuwać podczas wykonywania zabiegu oraz już po jego wykonaniu.

Przygotowaliśmy zatem mały przewodnik, który uzmysłowi naszym pacjentom, co będzie się z nimi działo podczas podawania botoxu, jak również po zakończeniu zabiegu z jego użyciem.

Na początek warto wiedzieć, że zanim odbędzie się zabieg, zostaniemy poinformowani o tym, jak będzie on przebiegał. Zawsze w razie jakichkolwiek wątpliwości, możemy zadawać pytania, dzięki czemu będziemy zdecydowanie spokojniejsi.

Aby zmniejszyć ryzyko powstania zasinienia, warto na tydzień przed planowanym zabiegiem unikać przyjmowania preparatów aspiryny oraz leków przeciwzapalnych.

Zabieg nie jest bolesny, a podczas podawania botuliny poczujemy jedynie delikatne nakłucie.

Tuż po zrobieniu zastrzyku, może pojawić się niewielkie zaczerwienienie i obrzęk. Te objawy zazwyczaj ustępują samoistnie po ok. 10 minutach.  Większość ludzi nie odczuwa ani bólu, ani innych nieprzyjemnych skutków ubocznych botoxu. Istnieje jednak mała pula pacjentów, którzy zgłaszają niewielki ból głowy po zabiegu. Jest to jednak skrajnie rzadka sytuacja.

Dzień po zabiegu, zazwyczaj pacjent nie ma żadnych objawów, które sugerowałyby jakąkolwiek ingerencję w ciało. Zdarza się jednak, że pojawia się niewielkie zasinienie w miejscu podania preparatu. Nawet jeśli już się pojawi, to jest tak niewielkie, że bez trudu można zamaskować je makijażem.

Po około tygodniu od wykonania iniekcji, pojawiać się zaczną pierwsze widoczne efekty. Pełen rezultat zauważalny jest po ok. 10-14 dniach. Skóra w miejscu wykonania zabiegu jest gładka i wyraźnie odświeżona.

Po miesiącu od zabiegu, skóra w miejscu objętym działaniem botoxu, nadal będzie prezentowała się doskonale. U niektórych osób, może powrócić minimalna ruchomość mięśnia w miejscu podania zastrzyku. Jednak nie wpływa to w żaden sposób na wygląd.

Po mniej więcej 3-6 miesiącach od zabiegu działanie botoxu zaczyna się wygaszać, wtedy też pacjenci zaczynają odczuwać stopniowy powrót ruchów w obszarze poddanym zabiegowi. Aby utrzymać efekt gładkiej skóry, należy w takim momencie powtórzyć całą procedurę.

Więcej informacji o zabiegu – Botox …