Czym jest bariatria?

Kalkulator BMI

Nadwaga i otyłość

Nadwaga i otyłość to coraz większe zagrożenie dla zdrowia i życia milionów Polaków. Jest to niestety problem, z którym niewiele osób potrafi poradzić sobie samodzielnie. Brak silnej woli, różnego rodzaju diety – cud oraz często niemożność bycia aktywnym fizycznie sprawiają, iż osoba otyła zatraca się w swojej chorobie. Wówczas jedyną formą ratunku pozostaje dla nich chirurgia bariatryczna.

Bariatria

Bariatria to chirurgiczne leczenie otyłości. Zabiegi te polegają na znacznym i trwałym ograniczeniu pojemności żołądka, poprzez zastosowanie odpowiednich technik chirurgicznych. Bariatria jest obecnie jedyną, efektywną metodą leczenia otyłości. Szacuje się, że długoterminowa skuteczność tych zabiegów wynosi 80 – 85%

Dla kogo jest chirurgiczne leczenie otyłości?

Zabiegi wykonuje się u pacjentów, u których mimo stosowania leczenia zachowawczego (dieta, aktywność fizyczna) nie doszło do utraty masy ciała, lub ma ona charakter nietrwały. Są one również wykonywane u osób, u których choroba otyłości znacznie ogranicza życie codzienne i przyczynia się do zaburzeń depresyjnych.

Dlaczego my?

Klinika Chirurgii Mazan, jako jeden z nielicznych ośrodków w Polsce, stała się certyfikowanym ośrodkiem leczenia otyłości. W naszej placówce pacjenci mogą liczyć na kompleksową pomoc w walce z nadprogramowymi kilogramami zagrażającymi ich życiu. Klinika oferuje pomoc psychologa, dietetyka oraz chirurga bariatry.

Dodatkowo, po utracie nadmiernej masy ciała, pacjent ma możliwość skorzystania z tzw. zabiegów postbariatrycznych, przeprowadzanych przez doświadczonego chirurga plastyka. Zabiegi te mają na celu usunięcie nadmiaru wiotkiej, obwisłej skóry.

Głównym celem Kliniki Chirurgii Mazan, jest niesienie kompleksowej, wielowymiarowej i długoterminowej pomocy pacjentom chorym na otyłość, która pozwoli im cieszyć się nowym, zdrowszym i zdecydowanie lżejszym życiem.