Rejestracja

Mezoterapia Katowice - Klinika Chirurgii Mazan

Mezoterapia jest to metoda wykorzystywana w medycynie od lat, która cieszy się bardzo dużą popularnością. Zabieg ten polega na śródskórnym wstrzykiwaniu substancji leczniczych. Można go wykonywać o każdej porze roku, zarówno w okresie zimowym jak i letnim.

Zalety mezoterapii

Zabieg ten umożliwia:

• poprawę wyglądu skóry i jej regenerację
  • zmniejszenie widoczności zmarszczek
  • redukcję cellulitu
  • redukcję widoczności rozstępów
  • leczenie wypadania włosów oraz pobudzenie ich porostu
  • spłycenie blizn potrądzikowych

Wszystko to za sprawą zestawu substancji aktywnych. Jest on dobierany przez lekarza indywidualnie dla każdego pacjenta. Koktajle – roztwory przygotowywane do iniekcji – poprawiają mikrokrążenie, odżywiają, nawilżają, zwiększają metabolizm komórek a w efekcie poprawiają elastyczność,nawilżenie i gęstość skóry lub odżywiają mieszki włosowe. Efekty zabiegu są widoczne bardzo szybko, jednak by efekt był długotrwały potrzeba serii zabiegów.

Substancje aktywne

Przygotowywane podczas wizyty koktajle mają szeroką gamę zastosowań. Ich działanie uzależnione jest od problemu skóry z jakim zgłosił się pacjent.

Odmładzanie skóry

Koktajle mają za zadanie stymulować metabolizm komórek, rewitalizować, pobudzać syntezę kolagenu i elastyny. Wykorzystywane preparaty: niestabilizowany kwas hialuronowy, peptydy biomimetyczne, witaminy, mikroelementy.

Leczenie rozstępów i blizn (w tym blizn przerostowych)

Koktajle mają za zadanie usprawniać mikrokrążenie, regenerować włókna elastyczne i kolagenowe oraz działać antyoksydacyjnie. Wykorzystywane preparaty: wyciąg z Centella Asiatica, krzemionka organiczna, pirogronian sodowy, kompleksy witaminowe, polideoksyrybonukleotydy.

Leczenie cellulitu

Koktajle mają za zadanie usprawniać mikrokrążenie oraz redukować tkankę tłuszczową. Wykorzystywane preparaty: kofeina, L-karnityna, krzemionka organiczna, wyciąg z liści karczochów, wyciąg z nostrzyka żółtego i rutyny.

Leczenie wypadania włosów

Koktajle mają za zadanie poprawiać kondycję skórę głowy, hamować nadmierne wypadanie włosów, odżywiać je oraz wpływać na odrastanie włosów utraconych. Wykorzystywane preparaty: dekspantenol, minoksydyl, pierwiastki śladowe, , kompleksy multiwitaminowe.

Obszary

Zabieg ten możemy przeprowadzić w następujących obszarach ciała:

• twarz, w tym szyja i dekolt
  • owłosiona skóra głowy
  • dłonie
  • ramiona
  • pośladki
  • uda oraz biodra

• starzenie się skóry
  • występujący cellulit oraz rozstępy
  • wypadanie włosów bądź łysienie
  • występowanie blizn potrądzikowych

• alergia
  • ciąża oraz okres karmienia piersią
  • cukrzyca
  • stany zapalne
  • wirus opryszczki
  • choroba bakteryjna skóry
  • skóra źle tolerująca iniekcje (w tym skóra naczynkowa, która niesie ryzyko powstawania zwłóknień)
  • choroba nowotworowa
  • stosowanie leków przeciwkrzepliwych
  • niezdiagnozowane ogólne choroby organizmu

Zabieg

Lekarz wykorzystując technikę mikro nakłuć wprowadza przygotowane wcześniej koktajle o działaniu leczniczym w uprzednio wybrane miejsce. Nakłucia mogą być wykonywane w sposób manualny za pomocą odpowiednio dobranej igły i strzykawki. Iniekcje śródskórne wykonywane są w odległości co 0.5 -1 -1.5 cm.

Znieczulenie

Ze względu na wykonywaną dużą liczbę nakłuć pacjent przed zabiegiem jest znieczulany w sposób miejscowy poprzez użycie specjalnego kremu. Znieczulenie obszaru poddawanego zabiegowi mezoterapii ma zapewnić pacjentowi większy komfort poprzez mniejsze odczuwanie bólu.

Po zabiegu

Po zabiegu na skórze może występować lekkie zaczerwienienie. Ustępuje ono już po kilku pierwszych dniach a skóra odzyskuje swój naturalny koloryt. Jeżeli zostanie to wskazane, lekarz wykona masaż, dzięki któremu wstrzyknięte składniki zostaną równomiernie rozprowadzane.

Efekty

Wykonanie nawet jednego zabiegu spowoduje dostarczenie skórze odpowiednich substancji, w które była uboga. Zapewni to jej odbudowę oraz syntezę procesów naprawczych. Przy większych deficytach przede wszystkim w przypadku skóry dojrzałej zalecane jest wykonanie wykonanie pełnej serii zabiegów celem komplementarnego uzupełnienia niedoborów. Ilość wykonywanych zabiegów ustalana jest z lekarzem podczas wizyty konsultacyjnej.

Powikłania

Możliwe do wystąpienia niepożądane powikłania, które powinny nas zaniepokoić to:

• powstające na skórze krwiaki
  • pozostające drobne, czerwone grudki do 2 tygodni po zabiegu – w zależności od stosowanego preparatu
  • pojawiająca się infekcja bakteryjna lub wirusowa

Aby uniknąć wystąpienia powikłań należy ściśle stosować się do zaleceń otrzymanych po zabiegu.