Obrzezanie częściowe/całkowite

Obrzezanie Katowice - Klinika chirurgii Mazan

Zabieg obrzezania mężczyzny jest wykonywany na całym świecie, a stosowany był już kilka tysięcy lat przed naszą erą. Szacuję się że nawet co trzeci mężczyzna na świecie jest obrzezany.

Na czym polega zabieg?

Obrzezanie jest zabiegiem wykonywanym w znieczuleniu miejscowym bez konieczności pozostawania w Klinice. Podczas zabiegu chirurg usuwa częściowo (usuwana jest cześć napletka) lub całkowicie fałd skórny czyli napletek. Ranę zszywa się najczęściej szwami wchłanialnymi, zakłada opatrunek z maścią antyseptyczną a pacjent pouczony jest jak bezpiecznie zmieniać opatrunki i dbać o higienę tego miejsca. Zabieg obarczony jest małym ryzykiem powikłań przez co uważany za bezpieczny.

Wskazania do zabiegu

Najczęstsze wskazania do wykonania zabiegu to problem stulejki, zbyt krótkie wędzidełko, stany zapalne, liszaj twardzinowy, nadmiar luźnej skóry.

Zalecenia pozabiegowe

Po zabiegu lekarz przeprowadzający zabieg wyznaczy wizytę kontrolną w celu sprawdzenia czy rana goi się prawidłowo. Pacjent po przebytym zabiegu może odczuwać ból o umiarkowanym nasileniu, nadwrażliwość w obrębie żołędzia, może wystąpić obrzęk i niewielkie krwawienie. Do normalnego funkcjonowania pacjent powraca bardzo szybko, należy powstrzymać się od aktywności seksualnej przez okres 6 tygodni. Obowiązuje zakaz uprawiania sportu, wysiłku fizycznego, kąpieli w basenie, opalania, korzystania z sauny i solarium. Ważne jest, aby przywiązywać dużą uwagę do dbania o higienę miejsc intymnych.