Wycięcie torbieli włosowej

Wycięcie torbieli włosowej Katowice - Klinika chirurgii Mazan

Torbiel włosowa (inaczej torbiel pilonidalna, zatoka pilonidalna) najczęściej występująca w skórze i tkance podskórnej górnej części bruzdy międzypośladkowej, jest przewlekłym procesem zapalnym, mogącym przejść w ostry stan zapalnym z powstaniem ropnia. Choroba najczęściej dotyka mężczyzn pomiędzy 20 a 30 rokiem życia, osoby otyłe lub cierpiące na problem nadmiernej potliwości.

Torbiel włosowa – objawy

• podrażnienie, stan zapalny skóry
  • świąd
  • ból i zaczerwienienie
  • wyciek treści ropnej
  • gorączka i objawy infekcji – rzadko

Konsultacja lekarska

Podczas konsultacji lekarskiej, proktolog przeprowadzi z pacjentem wywiad, wykona badanie ogólne. W przypadku torbieli nie ma konieczności zlecać dodatkowych badań. Wymienione badania nie wymagają specjalnego przygotowania, trwają chwilkę, a samo badanie jest całkowicie bezbolesne. Po dokonaniu badania i zebraniu potrzebnych informacji lekarz może zaproponować leczenie. Skuteczność leczenia operacyjnego sięga nawet 90%.

Torbiel włosowa – leczenie

Torbiel włosowa w większości przypadków wymaga ingerencji chirurgicznej. Zabieg wykonuję się w znieczuleniu przewodowym lub ogólnym, przy asyście lekarza anestezjologa, który wraz z pacjentem ustala metodę znieczulenia. Torbiel jest nacinana i dokładnie oczyszczana. Rana po zabiegu wymaga drenażu, który usuwa się w ok. trzeciej dobie po zabiegu. Lekarz podczas konsultacji ustala wraz z pacjentem metodę i zakres wykonanego zabiegu oraz rodzaj znieczulenia. Bezpośrednio po zabiegu mogą wystąpić ból i krwawienie z okolicy operowanej. Pacjent opuszcza Klinikę z zaleceniami, a w wyznaczonym terminie zjawia się na wizyty kontrolne.

Umów się na wycięcie torbieli włosowej w Klinice Chirurgii Mazan
Zadzwoń pod numer 691 476 095.