Tarczyca

Chirurgia tarczycy Katowice - Klinika chirurgii Mazan

Tarczyca jest to jeden z największych gruczołów w organizmie ludzkim, odpowiedzialny za produkcje hormonów regulujących czynności metaboliczne oraz regulację ilości jonów wapnia we krwi. Gdy dochodzi do zaburzeń pracy tarczycy mamy do czynienia z nadczynnością lub niedoczynnością, narząd tarczycy może się również powiększyć, wtedy mamy do czynienia z wolem.

Metody leczenia tarczycy

Leczenie operacyjne jest wskazane w przypadku, rozpoznania lub podejrzenia raka tarczycy, wola guzkowego, nieskutecznego leczenia zachowawczego, zapalenia tarczycy, niezależnie od rodzaju choroby tarczycy w przypadku wola uciskającego na narządy szyi i/lub śródpiersia.

Nadczynność tarczycy – objawy

• stale przyspieszona czynność serca
  • uczucie gorąca
  • chudnięcie
  • nadmierne pocenie się
  • drżenie mięśni

Niedoczynność tarczycy – objawy

• uczucie senności i zmęczenia
  • spowolnienie ruchowe i umysłowe
  • wzrost masy ciała
  • sucha, łuszcząca się skóra
  • obniżenie temperatury ciała
  • wypadanie włosów

Wole – objawy

• guz na przedniej stronie szyi często niewidoczny jedynie wyczuwany dotykiem
  • duszność spowodowana rozrostem wola

Konsultacja lekarska

Pacjent na pierwszą konsultację powinien zabrać ze sobą badania z krwi TSH, FT3, FT4, anty TPO (nie starsze niż 30 dni) podczas konsultacji lekarz dokonuję badania obrazowego USG. W niektórych przypadkach lekarz może zalecić wykonanie biopsji tarczycy. Po przeprowadzeniu diagnostyki lekarz proponuję metodę leczenia farmakologicznego lub operacyjnego.

Zabieg usunięcia tarczycy

Zabieg usunięcia tarczycy przeprowadza się w asyście lekarza anestezjologa, pacjent pozostaje w Klinice dwie doby. O szczegółach wykonania zabiegu jak i o znieczuleniu decyduję lekarz wykonujący operacje podczas konsultacji z pacjentem. Rezygnacja z leczenia operacyjnego może prowadzić do powiększania się wola, a w konsekwencji do ucisku na sąsiadujące z tarczycą narządy szyi lub śródpiersia (np. tchawica, przełyk, żyła główna). Może dojść do zwiększonego wydzielania hormonów tarczycy – nadczynności, z groźnymi jej następstwami dla całego organizmu. Zwiększa się również ryzyko pojawienia się zmian nowotworowych.

Chcesz umówić się na zabieg usunięcia tarczycy w Katowicach?
Zadzwoń pod numer 691 476 095.

Po operacji

Po operacji pacjent może odczuwać dolegliwości bólowe okolicy operowanej, konieczne jest stałe przyjmowanie przez pacjenta leków-hormonów tarczycy. Operacja tarczycy to zabieg, który niesie ze sobą ryzyko wystąpienia różnego rodzaju dysfunkcji fałdów głosowych, a nawet może prowadzić do utraty głosu. Podczas interwencji chirurgicznej istnieje możliwość uszkodzenia nerwów krtaniowych, co może wymagać długotrwałej i żmudnej rehabilitacji, która mimo wszystko nie gwarantuje pełnego powrotu do zdrowia.

Nowoczesny neuromonitoring

W Klinice Chirurgii Mazan zabiegi tarczycy wykonywane są z użyciem śródoperacyjnego neuromonitoringu czyli elektronicznego monitorowania nerwów krtaniowych wstecznych w celu zminimalizowania ryzyka uszkodzeń strun głosowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie uniknąć wielu poważnych powikłań i znacznie zminimalizować ryzyko wystąpienia komplikacji podczas zabiegu.

Ile kosztuje zabieg usunięcia tarczycy?
Sprawdź cennik zabiegów z chirurgii ogólnej.