Rekonstrukcja piersi po przebytej chorobie onkologicznej

Rekonstrukcja piersi po chorobie onkologicznej Katowice, chirurgia onkologiczna

Co roku, tysiące kobiet na całym świecie przechodzą leczenie onkologiczne z powodu nowotworu piersi. Według danych podawanych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO), rak piersi to najczęstszy nowotwór złośliwy diagnozowany u kobiet.

Zgodnie ze statystykami w 2020 roku u ponad 19 tyś. Polek zdiagnozowano raka piersi. Niestety, w wielu przypadkach choroba jest na tyle zaawansowana, iż konieczne jest przeprowadzenie tzw. mastektomii, czyli zabiegu amputacji piersi.

Rekonstrukcja piersi dla Amazonek

Na szczęście u dużej ilości pań możliwe jest przeprowadzenie zabiegu rekonstrukcyjnego! Cały proces jest dla kobiet niezwykle istotny, ponieważ pozwala na powrót do normalnego, szczęśliwego życia po przebytej chorobie. W tym przypadku mamy do czynienia nie tylko z zapewnieniem znakomitego efektu wizualnego, ale również jesteśmy w stanie zapewnić pacjentce ogromny komfort psychiczny.

Dlaczego warto decydować się na rekonstrukcję piersi po mastektomii?

Choć może wydawać się to zaskakujące, to niewiele Amazonek decyduje się na zabieg rekonstrukcji piersi. W Polsce z tego zabiegu korzysta jedynie 5% pacjentek, dla porównania w USA rekonstrukcję wykonuje 50% pań po zabiegu mastektomii. Wiele Amazonek z Polski postrzega odtworzenie piersi jako kosztowny, bolesny i kłopotliwy zabieg.

Warto jednak pamiętać o tym, że rekonstrukcja piersi pozwala na poradzenie sobie z emocjonalnym bagażem i odzyskaniu komfortu, a także pewności siebie. Kobiety, które zdecydowały się na przeprowadzenie rekonstrukcji piersi, niejednokrotnie żałują, że nie wykonały go wcześniej.

Utrata piersi to coś więcej, niżeli kwestia braku akceptacji własnego ciała. Dobranie ubrania, w którym nie widać asymetrii ciała, czy protezy piersi jest trudne, stresujące i bolesne. Niejednokrotnie taka proteza powoduje obtarcia, a komfort życia mocno spada. Całe życie kobiety jest podporządkowane ukrywaniu faktu, że utraciła pierś. Zbliżenia intymne stają się wstydliwe i wiążą się z utratą przyjemności. Rekonstrukcja piersi po chorobie onkologicznej jest częścią rehabilitacji po amputacji.

Na czym polega zabieg rekonstrukcji piersi po chorobie onkologicznej?

W Klinice Chirurgii Mazan zabiegi rekonstrukcyjne przeprowadza dr Zbigniew Mazan. Celem rekonstrukcji piersi jest przywrócenie symetrii i naturalnego wyglądu biustu. Podczas konsultacji przedstawiany jest pełen plan leczenia, który obejmuje między innymi: sposób rekonstrukcji piersi, omówienie z pacjentką jakich efektów oczekuje (między innymi rozważenie konieczności symetryzacji drugiej piersi), a także ewentualną rekonstrukcje brodawki.

Sam zabieg rekonstrukcji nie trwa długo – od 1,5 – 3 godzin. Pacjentka może zdecydować się na zabieg amputacji z jednoczesną rekonstrukcją piersi.

Chcesz dowiedzieć się więcej o rekonstrukcji piersi w Katowicach?
Zadzwoń pod numer 691 476 095.

Oferta zabiegowa z zakresu chirurgii piersi

Powiększanie piersi Katowice
Powiększanie piersi implantami