Poznaj sposób na nadpotliwość!

Leczenie nadpotliwości Katowice - Klinika chirurgii Mazan

Choć pocenie się jest czymś naturalnym, to jednak nadpotliwość uprzykrza życie osobom, których dotyka. Pocenie się jest ważną funkcją organizmu, które pozwala na regulowanie temperatury ciała. Jest to istotne, nie tylko gdy jest gorąco, lecz również podczas wysiłku fizycznego. Natomiast nadpotliwość spowodowana jest zwiększoną aktywnością gruczołów potowych. Z tego powodu jest uciążliwą i krępującą przypadłością.

Przyczyny nadpotliwości

Choć nie ma ustalonej normy potliwości, i jak wspomnieliśmy wcześniej, pocenie jest ważną funkcją organizmu, to jednak w niektórych przypadkach możemy stwierdzić występowanie nadpotliwości (hiperhydroza). Nadmierne pocenie się ma zazwyczaj charakter miejscowy i nie jest związana z warunkami zewnętrznymi.

Nadpotliwość najczęściej obejmuje jedynie:

• dłonie,
  • stopy,
  • czy pachy.

Nadmierna potliwość w tych miejscach powoduje dyskomfort. Szczególnie podczas ważnych spotkań i rozmów, nadpotliwość zmniejsza naszą pewność siebie i potęguję stres. Nadpotliwość to poważny problem, dlatego warto ustalić jego przyczynę. Zdarza się bowiem, że nadpobudliwość gruczołów potowych jest związana z chorobą. Oprócz przeziębienia czy grypy, podczas których występuje gorączka, nadmierne pocenie towarzyszy również takim chorobom jak: nadczynność tarczycy, cukrzyca, gruźlica, choroba Parkinsona, a także nowotwory układu limfatycznego. W takich przypadkach nadpotliwość jest objawem choroby, dlatego zamiast walczyć z objawem, należy skupić się na wyleczeniu choroby. Jednak to nie jedyny przyczyny nadmiernego pocenia.

Sam problem nadpotliwości może być spowodowany również szeregiem czynników, między innymi:

• stresem – zazwyczaj wówczas pocą się dłonie i pachy,
  • niewłaściwą dietą i nadmiarem kofeiny,
  • duży wpływ ma również palenie papierosów,
  • może mieć podłoże genetyczne,
  • a także wywołane przez przyjmowanie niektórych leków.

Chcesz dowiedzieć się więcej o leczeniu nadpotliwości botoxem?
Zadzwoń pod numer 691 476 095.

Botox na nadpotliwość?

Zmagasz się z problemem nadmiernego pocenia, który daje o sobie znać w najmniej oczekiwanych momentach? Mamy na to sposób! W Klinice Chirurgii Mazan przeprowadzamy zabiegi leczenia nadpotliwości z wykorzystaniem toksyny botulinowej. Cała procedura polega na podaniu botoksu w dane miejsce za pomocą iniekcji. Wówczas zablokowane zostają impulsy nerwowe, które mają za zadanie dotarcie do gruczołów potowych. Efektem takiego działania jest zablokowanie wydzielania potu, co przynosi ulgę pacjentom i ma rewelacyjny wpływ na poprawę komfortu życia i zwiększenie pewności siebie. Zabiegi przeprowadza dr Magdalena Świder.

Ile kosztuje leczenie nadpotliwości btoxem?
Sprawdź cennik zabiegów medycyny estetycznej.

Botox - medycyna estetyczna Katowice
Botox