Laparoskopia diagnostyczna

Laparoskopia diagnostyczna Katowice - Klinika chirurgii Mazan

Laparoskopia diagnostyczna to mało inwazyjny sposób badania narządów wewnętrznych. Lekarz może skierować pacjenta na laparoskopie w celu zdiagnozowania choroby jamy brzusznej, kiedy inne metody nie wykazały przyczyny dolegliwości.

Zastosowanie

Zabieg wykonuję się w celu obrazowania np. wątroby, śledziony, jelita grubego, przepony i innych. Laparoskop to narzędzie chirurgiczne z miniaturową kamerą umieszczoną na końcu, dzięki której lekarz może dokładnie obejrzeć na monitorze wnętrze jamy brzusznej. Zakres zabiegu jest zależy od wskazań i obrazu śródoperacyjnego. Podczas wykonywania zabiegu w razie ustalenia problemu istnieje możliwość poszerzenia zabiegu o leczenie docelowe. W niektórych przypadkach podczas niejasnego obrazu chorobowego lub trudności technicznych podczas laparoskopii wymagane jest wykonanie konwersji tj. wykonanie zabiegu metodą klasyczną.

Mniejsze ryzyko

Metoda laparoskopowa wyróżnia się mniejszym ryzykiem powikłań, szybszym powrotem do zdrowia pacjenta, a blizny pooperacyjne są niewielkie.

Zalecenia pozabiegowe

Po operacji pacjent może odczuwać dolegliwości bólowe okolicy operowanej, środki przeciwbólowe ogólnie dostępne powinny skutecznie zniwelować ból. Po operacji przez co najmniej 2 tygodnie zaleca się ograniczenie wysiłków fizycznych oraz przestrzeganie diety lekkostrawnej. Po tym okresie dieta może być rozszerzana stopniowo do normalnej, zwiększana powinna być również aktywność fizyczna.

W Klinice chirurgii Mazan zabieg przeprowadza się w znieczuleniu ogólnym po wcześniejszych ustaleniach z lekarzem anestezjologiem. W zależności od dolegliwości pacjent spędza jedną lub dwie doby w Klinice.

Chcesz umówić się na zabieg laparoskopii? Zadzwoń pod numer 691 476 095.

Dowiedz się więcej o zabiegach z zakresu chirurgii ogólnej

Przepuklina Katowice
Leczenie przepuklin