Mastektomia Katowice - Klinika chirurgii Mazan

Mastektomia podskórna z użyciem implantu to zabieg amputacji piersi z jednoczesną rekonstrukcją. Operację przeprowadza się zarówno u pacjentek onkologicznych jak i u kobiet zdrowych, w ramach profilaktyki raka piersi. Zabieg usunięcia gruczołu piersiowego można połączyć z zabiegiem wszczepienia implantu piersiowego. Efekt wizualny po zabiegu nie powinien odbiegać od naturalnego wyglądu piersi.

Kiedy przeprowadza się profilaktyczną mastektomię?

Rak piersi to ciężka onkologiczna choroba, która ma silną korelację z mutacją w genie BRCA1 i BRC2. Szacuje się, że w Polsce nosicielem zmutowanego genu jest około 100 000 Polek. Ryzyko zachorowania na raka piersi w tym przypadku waha się od 56-80%. Ze względu na tak wysokie prawdopodobieństwa wystąpienia choroby, zalecane jest profilaktyczne usunięcie piersi – mastektomia.

Jednak usunięcie piersi jest bolesnym ciosem dla kobiety, wszakże piersi są symbolem kobiecości. Amputacja piersi jednak nie musi oznaczać katastrofy. Możliwe jest wykonanie zabiegu mastektomii z jednoczesną rekonstrukcją piersi podczas jednej operacji. W Klinice Chirurgii Mazana przeprowadzamy profilaktyczną mastektomią z rekonstrukcją piersi.

Umów się na konsultację
Zadzwoń pod numer 691 476 095.

Przebieg zabiegu mastektomii

Operację amputacji piersi wykonuje się w znieczuleniu ogólnym. Operacja ma na celu usunięcie całego gruczołu piersiowego. Przed zaszyciem rany w miejscu po usuniętej piersi pozostawia się dreny. Dreny usuwa się po kilku dniach od operacji, gdy przestaje  pojawiać się wydzielina. Usunięty gruczoł piersiowy wysyłany jest do badania histopatologicznego.

Po operacji amputacji piersi

Pacjentka przebywa w Klinice jedną dobę, pouczona i z zaleceniami opuszcza klinikę, a w następnych dniach zjawia się na wizytach kontrolnych i opatrunkach.  Po zabiegu mogą wystąpić dolegliwości bólowe jednak skutecznie zwalczane jest przy pomocy ogólnie dostępnych przeciwbólowych środków farmakologicznych lub leków przepisanych przez lekarza.

dr Zbigniew Mazan chirurg plastyczny Katowice
dr Zbigniew Mazan

Właściciel kliniki, specjalista chirurgii plastycznej i chirurgii ogólnej

Zalecenia pozabiegowe

Przez kilka tygodni po zabiegu pacjentka musi nosić specjalnie dopasowane ubranko uciskowe zarówno w dzień jak i w nocy. Powrót do wysiłku fizycznego może nastąpić najwcześniej po 6 tygodniach. Nie zalecane jest korzystanie z basenu, sauny oraz gorących kąpieli. Zalecane jest spanie z uniesioną głową oraz podłożenie poduszek pod ramiona.

Umów się na konsultację
Zadzwoń pod numer 691 476 095.

Oferta zabiegowa z zakresu chirurgii piersi

Powiększanie piersi Katowice
Powiększanie piersi implantami
Powiększanie piersi Katowice
Powiększanie piersi tłuszczem własnym
Lifting piersi Katowice
Lifting piersi
Redukcja piersi Katowice
Redukcja piersi
Mastektomia Katowice
Mastektomia
Rekonstrukcja piersi Katowice
Rekonstrukcja piersi
Czym jest mastektomia?

Mastektomia podskórna z użyciem implantu jest zabiegiem amputacji całego gruczołu piersiowego z jednoczesną rekonstrukcją, przeprowadzanym u pacjentek onkologicznych oraz zdrowych kobiet, w ramach profilaktyki raka piersi.

Ile kosztuje mastektomia z rekonstrukcją piersi?

Cena zabiegu mastektomii podskórnej z użyciem implantu wynosi od 12 tysięcy złotych za jedną pierś.

Kiedy możliwa jest rekonstrukcja piersi po mastektomii?

Na rekonstrukcję piersi trzeba niestety poczekać. Zazwyczaj zabieg wszczepienia implantu wykonuje się po 2-6 miesiącach od zabiegu usunięcia piersi.