Plastyka ud to zabieg, który polega na wymodelowaniu kształtu ud, uzyskaniu lepszego zarysu i napięcia. Efekt otrzymujemy poprzez odessanie tkanki tłuszczowej i usunięcie nadmiaru skóry.

W trakcie zabiegu usuwany jest nadmiar skóry i ewentualnie odsysany nadmiar tkanki tłuszczowej (liposukcja). Cięcie jest zlokalizowane tak, by nie było widoczne w normalnym ułożeniu kończyny dolnej – przebiega najczęściej w pachwinie wzdłuż bocznego brzegu włosów łonowych i dalej po wewnętrznej powierzchni ud. Cięcie może mieć od kilku do dwudziestu centymetrów.

Naturalne po operacji są obrzęki i zasinienia. Są one zjawiskiem przejściowym i ustępują stopniowo w ciągu kilku tygodni. Pod skórą pozostawiane są dreny odprowadzające niewielkie ilości krwi i wydzieliny. Operację kończy założenie uciskającego opatrunku. Poruszanie się jest możliwe w dniu operacji. Zdjęcie szwów następuje po 7-10 dniach od operacji. W ciągu pierwszych dni mogą wystąpić dolegliwości bólowe wymagające stosowania doustnych leków przeciwbólowych. Większość zasinień ustępuje w wciągu 10-14 dni, natomiast różnego stopnia obrzęki utrzymują się zazwyczaj od 1 do 3 miesięcy po operacji. Aktywność fizyczna ograniczona jest przez tydzień. W tym czasie uzyskuje się normalny wygląd ud, a pełną aktywność fizyczną, łącznie z uprawianiem sportu, osiąga się po 3-8 tygodniach. Każdy pacjent otrzymuje indywidualne wskazania dalszego postępowania oraz ustalane są terminy wizyt kontrolnych.

Powikłania i złe wyniki po zabiegach występują niezwykle rzadko, jednak czasami mogą się pojawić. Najczęściej spotykane to: krwiak, zakażenie i brzeżna martwica skóry. Powikłania te mogą spowodować przedłużone gojenie, sączące rany oraz nieestetyczne blizny. Najcięższe powikłania to zator tętnicy płucnej i zator tłuszczowy, który stanowią zagrożenie dla życia. Powikłaniom można zapobiegać stosując odpowiednie leki i zabiegi, dlatego bardzo ważne jest przestrzeganie zaleceń lekarza.

Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym i trwa od 1 do 2 godzin.

Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia zabiegu jest dobry ogólny stan zdrowia i prawidłowe wyniki podstawowych badań laboratoryjnych. Bezwzględnymi przeciwwskazaniami do zabiegu są: niestabilne nadciśnienie tętnicze, skazy naczyniowe i zaburzenia krzepnięcia, duszności w wywiadzie, stany zapalne żył, cukrzyca, nadczynność tarczycy, infekcja ropna skóry.

ZAPYTAJ O ZABIEG