Plastyka pośladków

Operacja ma na celu podniesienie opadniętych pośladków, zmniejszenie ich bądź powiększenie lub wymodelowanie kształtu.

Przebieg zabiegu

W trakcie zabiegu usuwany jest nadmiar skóry i ewentualnie odsysany nadmiar tkanki tłuszczowej (liposukcja). Cięcie wykonuje się w fałdzie pośladkowym.

Przebieg pooperacyjny

Naturalnym następstwem operacji są obrzęki i zasinienia. Są one zjawiskiem przejściowym i ustępują stopniowo w ciągu kilku tygodni. Zdjęcie szwów następuje po 10 dniach od operacji. W ciągu pierwszych dni mogą wystąpić dolegliwości bólowe wymagające stosowania doustnych leków przeciwbólowych. Większość zasinień ustępuje w ciągu 10-14 dni, natomiast różnego stopnia obrzęki utrzymują się zazwyczaj 1-3 miesiące po operacji. Aktywność ruchowa ograniczona jest przez tydzień. Pełną aktywność fizyczną, łącznie z uprawieniem sportu, osiąga się po 3-8 tygodniach. Każdy pacjent otrzymuje indywidualne wskazania dotyczące dalszego postępowania oraz ustalane są terminy wizyt kontrolnych.

Możliwe powikłania

Powikłania i złe wyniki po zabiegach występują niezwykle rzadko jednak czasami mogą się pojawić. Najczęściej spotykane to: krwiak, zakażenie i brzeżna martwica skóry. Powikłania te mogą spowodować przedłużone gojenie, sączące rany oraz nieestetyczne blizny. Najcięższe powikłania to zator tętnicy płucnej i zator tłuszczowy, który stanowią zagrożenie dla życia. Powikłaniom można zapobiegać stosując odpowiednie leki i zabiegi, dlatego bardzo ważne jest przestrzeganie zaleceń lekarza.

Znieczulenie

Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym i trwa od 1 do 2h.

Warunki przeprowadzenia zabiegu

Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia zabiegu jest dobry ogólny stan zdrowia i prawidłowe wyniki podstawowych badań laboratoryjnych. Bezwzględnymi przeciwwskazaniami do zabiegu są: niestabilne nadciśnienie tętnicze, skazy naczyniowe i zaburzenia krzepnięcia, duszności podane w wywiadzie, stany zapalne żył, cukrzyca, nadczynność tarczycy, infekcja ropna skóry.

Wymagane badania

– badanie czasu krwawienia i krzepnięcia krwi
– morfologii i grupy krwi
– ekg
– elektrolity

Czas pozostawania w klinice/Absencja

Czas przebywania w klinice wynosi zwykle 1 dzień. Absencja wynosi zwykle około 7 do 14 dni.

ZAPYTAJ O ZABIEG

Powiększenie pośladków implantami

Zabieg ma na celu powiększenie objętości obu pośladków lub jednego (w przypadku asymetrii budowy).

Przebieg zabiegu

Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu ogólnym. Z niewielkiego cięcia w okolicy kości krzyżowej, wypreparowuje się kieszenie między mięśniami pośladkowymi, do których wkłada się indywidualnie dobrane pod względem wielkości i kształtu, implanty pośladkowe.

Przed zszyciem ran, zakłada się dreny odsysające wydzieliny.

Przebieg pooperacyjny

Przez kilka dni po zabiegu pacjentka leży na brzuchu. Naturalnym następstwem zabiegu jest bolesność, obrzęk, krwiaki i wydzielina początkowo krwista, następnie surowicza. Dreny można usunąć jeśli drenaż dobowy jest niższy niż 30 ml. W pierwszych dniach często konieczne jest zażywanie doustnych leków przeciwbólowych. Szwy zdejmuje się po 10 dniach. Aktywność ruchowa ograniczona jest przez co najmniej 10 dni. Pełną aktywność fizyczną, włącznie z uprawianiem sportu można podjąć po 6 – 8 tygodniach.

Możliwe powikłania

Powikłania w czasie lub po zabiegu zdarzają się rzadko. Opisywane są krwiaki, infekcje, uszkodzenie implantu podczas wykonywania iniekcji domięśniowych (należy uprzedzić osobę wykonującą zastrzyk o obecności implantu). Obecność rany pooperacyjnej w niewielkiej odległości od odbytu wymaga od pacjentki stosowania najwyższej higieny. Nie przestrzeganie zaleceń operatora może doprowadzić do infekcji, zropienia i konieczności usunięcia implantu.

Alternatywne sposoby powiększenia pośladków

Innym sposobem powiększenia jednego lub obu pośladków jest przeszczep tkanki tłuszczowej (z miejsc, gdzie jest jej nadmiar) do całego pośladka lub jego części, w celu nadania mu odpowiedniego kształtu lub objętości. Metoda ta jest szczególnie przydatna przy wyrównywaniu asymetrii pośladków, poprawy wyglądu blizn po procesach ropnych  itp.

Znieczulenie

Zabieg wykonuje się w znieczuleniu ogólnym lub przewodowym.

Warunki przeprowadzenia zabiegu

Pozostałe warunki jak w poprzednim zabiegu.

ZAPYTAJ O ZABIEG