Bariatria

Chirurgia bariatryczna zajmuje się leczeniem skrajnej otyłości, czyli otyłości III stopnia oraz otyłości II stopnia jeżeli towarzyszą jej dodatkowe schorzenia.

W naszej klinice leczymy również pacjentów mających mniejsze problemy z utrzymaniem prawidłowej wagi ciała oraz pacjentów z otyłością chorobliwą. Prowadzimy terapię
dla dzieci i dorosłych. Informacje na ten temat znajdą Państwo na stronie Dietetyka >

Obecnie wskazania do operacji bariatrycznej są zwykle ustalane poprzez obliczenie wskaźnika masy ciała BMI:

• otyłość III stopnia występuje wtedy gdy BMI>40,
  • otyłość II stopnia występuje wtedy gdy BMI>35, jeżeli występują dodatkowe choroby związane z otyłością, takie jak: cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, choroba wieńcowa, zespół obturacyjnego bezdechu sennego, ciężka choroba zwyrodnieniowa stawów.

Operacje zalecane przez Międzynarodową Organizację Chirurgicznego Leczenia Otyłości (IFSO) i wykonywane w Polsce dzielą się na trzy rodzaje:

• operacje restrykcyjne (zmniejszające pojemność żołądka), np.: regulowana opaska żołądkowa, pionowa plastyka żołądka, rękawowa resekcja żołądka - sleeve gastrectomy,
  • operacje pozwalające na zmniejszenie wchłaniania spożytego pokarmu (zaburzające wchłanianie), np.: wycięcie centralnej i obwodowej części żołądka,
  • oraz kombinacje obu metod: pomost omijający żołądek sposobem Roux-en-Y.

Operacje bariatryczne pozwalają uzyskać większy spadek masy ciała niż leczenie zachowawcze łączące zmianę stylu życia i farmakoterapię. Należy jednak pamiętać,
że są to metody inwazyjne, obciążone objawami ubocznymi i ryzykiem jakie niesie z sobą każda operacja. Jeśli decyzja o przeprowadzaniu operacji jest ostatecznością, zabieg wykonuje się laparoskopowo. U chorych otyłych, obciążonych chorobami współistniejącymi, laparoskopia daje wiele korzyści, przede wszystkim w postaci lżejszego przebiegu pooperacyjnego oraz szybkiej rehabilitacji.

W naszej klinice wykonujemy m.in.:

- laparoskopową, rękawową resekcję żołądka - sleeve gastrectomy

- laparoskopową, regulowaną opaskę żołądkową

Niemniej chirurgiczne leczenie jest nieodwracalną ingerencją w funkcjonowanie organizmu, dlatego decyzja o operacji powinna być zawsze dokładnie przeanalizowana
i skonsultowana ze specjalistami: psychologiem,  psychiatrą, bariatrą, dietetykiem.

Stosowane zabiegi wymagają zmiany sposobu żywienia.

Po zakończonym leczeniu, pacjenci mogą skorzystać z pomocy w zakresie chirurgii plastycznej (plastyki powłok brzucha, ud, liposukcje).

Więcej informacji

Serwis może używać plików „cookies”, kiedy użytkownik odwiedza stronę www. Pliki „cookies”, które mogą zostać użyte w witrynach i stronach internetowych są kojarzone wyłącznie z przeglądarką konkretnego komputera (użytkownik anonimowy), bez podawania imienia lub nazwiska użytkownika. Są to informacje zapisywane przez serwer na komputerze użytkownika, które serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z komputera użytkownika. Pliki „cookies” dostarczają danych statystycznych o ruchu użytkowników i korzystaniu przez nich z poszczególnych stron serwisów. Pliki „cookies” używane są także w celu monitorowania ruchu użytkowników pomiędzy serwisem, a innymi, współpracującymi serwisami internetowymi. Użytkownik może w każdym czasie wybrać sposób obsługi plików „cookies” w strefie internetowej poprzez zastąpienie automatycznej obsługi plików „cookie” na obsługę indywidualną (ustawienia użytkownika). Szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają dostarczyciele programów do obsługi strefy internetowej (przeglądarek), zazwyczaj w zakładce „opcje internetowe” lub podobnej. Jednakże wyłączenie przez użytkownika w swojej przeglądarce opcji akceptowania plików „cookies”, (zablokowanie, monitowanie) może spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie z niektórych usług serwisu. Jednocześnie serwis nie ponosi żadnej odpowiedzialności za stosowanie lub obsługę plików „cookies” na innych stronach internetowych dostępnych dla użytkowników dzięki linkom umieszczonym na stronach serwisu.