Facelifting – odmładzanie twarzy

Z wiekiem, w wyniku naturalnego procesu starzenia, skóra twarzy i szyi traci swoją elastyczność  i prawidłowe napięcie. Starzenie się organizmu oraz oddziaływanie grawitacji doprowadza do zmiany owalu twarzy. W dolnej części powstają fałdy grawitacyjne, pogłębiają się fałdy nosowo-wargowe oraz fałdy wargowe (marionetek). Facelifting to zabieg, dzięki któremu można pozbyć się nadmiaru skóry twarzy, uzyskać jej odpowiednie napięcie oraz spłycić zmarszczki w dolnych partiach twarzy, zlikwidować zmarszczki szyi. Lifting twarzy polega na usunięciu nadmiaru skóry  i ponownym wymodelowaniu owalu twarzy tak, by uzyskać młody i świeży wygląd. Blizny nie są widoczne ponieważ cięcia przebiegają na linii włosów oraz za uszami, co sprawia, że są one doskonale zamaskowane. Po ok. 10 dniach twarz wygląda normalnie i nie nosi śladów operacji.

Przebieg zabiegu
Podczas liftingu skóra twarzy naciągana jest w kierunku górno – tylnym, a jej nadmiar – usuwany. Typowe cięcia usytuowane są w niewidocznych miejscach na skroni, w uchu oraz wokół niego. W niektórych przypadkach napinana jest także powięź mięśni mimicznych twarzy.

Przebieg pooperacyjny
Opatrunki utrzymywane są do 2 tygodni, w tym czasie zdejmowane są szwy. W okresie tym wskazane jest ograniczenie aktywności fizycznej (unikanie gwałtownych ruchów i dużego wysiłku fizycznego). Po zabiegu może dojść do obrzęku, niewielkich wycieków krwi. Normalny wygląd twarzy uzyskuje się po około 10 dniach, całkowite gojenie trwa około 1 miesiąca. Ostateczny efekt zabiegu jest widoczny po trzech miesiącach.

Możliwe powikłania
Do rzadkich powikłań należy zaliczyć wystąpienie krwiaka, powodującego czasami konieczność przeprowadzenia ponownego zabiegu. Innym powikłaniem może być infekcja wymagająca zastosowanie antybiotykoterapii, drenażu i innych zabiegów (wynika najczęściej z nieprzestrzegania zaleceń chirurga, np. zdjęcia opatrunku, dotykania ran, itp.).

Znieczulenie

Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym, czasami w znieczuleniu ogólnym.

Warunki przeprowadzenia zabiegu
Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia zabiegu jest dobry ogólny stan zdrowia, prawidłowe wyniki podstawowych badań laboratoryjnych. Przeciwwskazania do zabiegu to: niedokrwistość, skazy naczyniowe, nieuregulowane nadciśnienie, długotrwała cukrzyca, ropne stany zapalne skóry twarzy i ropne zapalenie zatok, długotrwałe palenie papierosów.

Wymagane badania:
– badanie czasu krwawienia i krzepnięcia krwi,
– morfologia, poziom białka,
– EKG i elektrolity – w przypadku znieczulenia ogólnego
–  wymaz z nosa
– na 2 tygodnie przed operacją konieczne jest odstawienie środków przeciwbólowych zawierających kwas acetylosalicylowy i leków zawierających aspirynę,
– na miesiąc przed operacją należy maksymalnie ograniczyć liczbę wypalanych papierosów.

Czas pozostawania w klinice/Absencja
Absencja wynosi zwykle około 14 dni.

ZAPYTAJ O ZABIEG