E-Light

E-Light - Klinika Chirurgii Mazan

Nowością w Klinice Chirurgii Mazan jest innowacyjne urządzenie E-Light, będące połączeniem energii IPL oraz fal radiowych RF. Pozwala ono m. in. na stymulację produkcji kolagenu i elastyny. Dzieje się to poprzez docieranie do głębszych warstw skóry dzięki zintensyfikowanemu działaniu IPL, wzbogaconemu o właściwości fal radiowych. Zabiegi z wykorzystaniem tego urządzenia dostosowane są do różnych typów skóry. Potrafią skutecznie leczyć rozmaite defekty oraz problemy skórne.

Zastosowanie lasera E-Light

E-Light może być z powodzeniem stosowany w następujących terapiach:

• usuwanie przebarwień
  • usuwanie owłosienia
  • fotoodmładzanie
  • leczenie trądziku
  • redukcja zmian naczyniowych

E-Light – usuwanie przebarwień

Podczas zabiegu dochodzi do ogrzania nadmiaru pigmentu znajdującego się w skórze, dzięki czemu plamy i przebarwienia zostają zniwelowane. W przypadku małych przebarwień efekt widoczny jest niemal natychmiastowo. Większe zmiany skórne znikają wraz z odpadnięciem niewielkiego, pozabiegowego strupka.

E-Light – usuwanie owłosienia

Melanina zawarta w mieszku włosowym zostaje pochłonięta przez działanie światła IPL. Wskutek wysokiej temperatury struktura mieszka włosowego zostaje zniszczona, co prowadzi do wypadnięcia włosa. Warto zaznaczyć, iż zabieg usuwania owłosienia przy pomocy lasera E-Light, jest całkowicie bezpieczny dla tkanek otaczających.

E-Light – fotoodmładzanie

Laser E-Light pozwala na nieinwazyjne odmładzanie skóry. Dzięki bezpiecznemu zwiększeniu temperatury skóry podczas zabiegu, dochodzi do wzmożonej produkcji kolagenu, elastyny oraz kwasu hialuronowego poprzez pobudzenie fibroblastów. Skutkuje to odmłodzeniem oraz odświeżeniem wyglądu skóry.

E-Light – redukcja zmian naczyniowych

Temperatura wytwarzana przez urządzenie E-Light pozwala na uszczelnienie naczyń, przy jednoczesnym rozkładzie barwnika. Dodatkowo, rumień i naczynka stają się mniej widoczne dzięki znacznej poprawie kondycji skóry, która staje się grubsza i bardziej jędrna.

E-Light – leczenie trądziku

Ciepło generowane przez laser przyczynia się do powstawania cząsteczek zabójczych dla beztlenowych bakterii Propionibacterium acnes, które są jednym z czynników odpowiadających za rozwój trądziku. Efektem zabiegu jest znaczna redukcja stanów zapalnych oraz zmniejszenie wydzielania sebum, co również ma pozytywny wpływ na efekty leczenia trądziku.

Przeciwwskazania do wykonania zabiegu

Do głównych przeciwwskazań zaliczane są:

• ciąża
  • karmienie piersią
  • choroba nowotworowa
  • skłonności do powstawania bliznowców / keloidów
  • infekcyjne choroby skóry np. opryszczka
  • rozrusznik serca
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • stosowanie leków rozrzedzających krew
  • metalowe implanty znajdujące się w obszarze przeprowadzania zabiegu
  • cukrzyca
  • padaczka
  • przyjmowanie leków światłouczulających

Przygotowanie do zabiegu

• 3 miesiące przed zabiegiem nie należy przeprowadzać głębokich peelingów chemicznych
  • miesiąc przed zabiegiem należy zaprzestać opalania oraz wykonywania zabiegów usuwania owłosienia woskiem / pęsetą
  • na 2 tygodnie przed zabiegiem zrezygnować z samoopalacza
  • tydzień przed zabiegiem nie wolno wykonywać żadnych peelingów
  • 5 dni przed zabiegiem należy zaprzestać przyjmowania witaminy A oraz zaprzestać stosowania blokerów typu Etiaxil (dot. depilacji pach)
  • dzień przed zabiegiem należy zgolić owłosienie
  • w przypadku ekstrakcji zębów, zabieg można wykonać po 2 – 3 dniach

UWAGA: zabieg z użyciem lasera E-Light może być wykonany dopiero po 6 miesiącach od zakończenia kuracji retinoidami i po 3 miesiącach od zakończenia leczenia hormonalnego.

Czy zabieg jest bolesny?

Głowica urządzenia E-Light wyposażona jest w specjalny moduł chłodzący, który łagodzi uczucie dyskomfortu oraz ewentualne podrażnienia. U osób z bardzo niskim progiem bólu, istnieje możliwość miejscowego zastosowania kremu znieczulającego.

Zalecenia pozabiegowe

Po zabiegu należy chronić skórę przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. W tym celu zaleca się stosowanie filtru SPF 50. Na kilka dni należy zrezygnować również z solarium oraz korzystania z sauny. Po przeprowadzonym zabiegu usuwania owłosienia w rejonie pach, nie należy stosować dezodorantów zawierających alkohol na okres 24 – 48 godzin. Po zabiegu laserem E-Light, pacjent może wrócić do normalnego trybu życia.